Tuesday, October 18, 2011

kisah tragis

sedih btl aku tgk berita kat TV3 mlm td...start2 berita je diorg cite psl kisah yg sgt2 la tragis pd aku n kejam...xsangka kat dunia yg dh serba moden ni masih lagi ade manusia yg sgtla kejam mcm 2...aku tgk berite 2 dh mcm rancangan2 klakar yg selalu ade kat tv tue....

tp, bile accident tu bkn lg bahan klakar, kejadian tue dh jdk kejadian yg sgt tragis....rase nk nangis pn adela tgk video 2....kejadian berlaku di negara China.....

1st sekali, bdk 2 kene langgar ngan tayar depan van....pas 2 bile van 2 sedar dia dh terlanggar bdk, dia smbg lg langgar bdk 2 ngan tayar belakang pulak...sian btl bdk 2...baru je 2 thn umurnye...bknnye kene langgar kat tmpt tersorok...tp, accident tue kat pasar...tmpt org ramai....

pas 2 org yg lalu lalang kat situ cume tgk je....klu ade pn, ade la sorg pompuan 2 cume alihkan bdk 2 ketepi jek....ya ALLAH..sian btl la aku tgk...then br la ade sorg pompuan yg ternamapk then mntk tlg kat org ramai utk selamatkan bdk 2....

xdpt aku bayangkan perasaan ibu bape bdk 2....mesti sgt sedih....dlm berita kate, bdk tue masih dlm keadaan koma dgn sebelah  otak je yg berfungsi...

doakanla somaga bdk 2 selamat n xmengalami kecacatan ape2.....n klu btl pn bdk tue xleh diselamatkan, semoga dia mati dgn x terseksa terlalu lama....

0 comments:

Post a Comment

Daisypath Anniversary tickers